Hosszú idő után újra

2013.03.11. 22:58

Tudom, hogy már rég volt az utolsó bejegyzésem. Ennek oka hogy sok mindent csináltam mostanában és általában akkor írom a blogot mikor éppen úgy érzem, hogy most megszállt az ihlet hogy leírjam hogy mi is történt. Hát lássuk.

Utolsó bejegyzésem óta sikerült teljesítenem egy tárgyat :D Igen ez itt így meg Ausztriában. A tárgy neve Wirtschaft  ,Politik und Kulture in Österreich. A vicc az egészbe az volt, hogy én az hogy nekem reggel 8:30-kor kezdődik ez az órám előző este vacsoránál tudtam meg egy sráctól aki épp arra panaszkodott, hogy csak neki van ez a tárgya. A probléma abból adódott, hogy az én órarendjeimet amit kis papírokon kapunk meg külön minden tárgyhoz elkeverték és az egyik magyar csajnak adták oda. Így neki mindenből kettő volt :) De a probléma legalább megoldódott és sikerült eljutnom az órára és azóta tudom, hogy mikor van az összes órám. 

Nos az óráról röviden.A tanár megjött iszonyatosan jófej volt és közvetlen. Nem hinné az ember, hogy itt minden teljesen más. Az órák interaktívak nem hagyják, hogy elaludj és mindenkit bevonnak az órába. Sokat beszéltetnek ami a német nyelv gyakorlás szempontjából nem rossz. A mániájuk az hogy rögtönzött prezentációkat csinálj. A vicces az volt, hogy a tanár bár osztrák volt de különböző felmenői voltak ezért beszélt szlovákul horvátul és mivel Magyarországon élt így magyarul is. Sokszor volt olyan hogy magyarázat közbe csak belökte a magyar megfelelőjét annak a szónak amiről épp beszélt. Továbbá az óra így kezdődött. Ich bin Proffessor Stefan Schinkovitsch... és ha valaki professzornak meg szólítani annak csipkésre rúgom a seggét. Közbe hevesen mutogat és rugdos a levegőbe. Haláli egy fazon :D Mindenkinek Stefan volt csak ezek után. Eltelt az első nap aminek a végére már agyilag zokni lettem mert 9órát kellett végig ücsörögnöm és folyamatosan csak németül ment minden. A következő nap volt a befejező nap. Itt elmentünk a Landesmuseumba ahol bemutatták, hogy milyen érdekességek vannak vagy voltak a történelemben Eisenstadtban vagy még annak a helyén. Egészen a római korig visszanyúltak a múzeum leletei. Sokat hülyéskedtünk itt. Készítettem pár képet is de most itt a bejegyzés hosszúsága miatt nem osztom meg mert nem részletezem ki.

A következő két nap után jött a nagy hazamenetel. Előtte még volt egy két party este. Akinek meséltem tudja milyen volt az az este. Csütörtökön az Országos Esettanulmányi Verseny miatt hazautaztam. Az egészbe a legjobb.Az ember siet hogy elérje a vonatát mert 10 perce lesz hogy elérje a csatlakozást és még így is 3óra az út. Erre valaki épp aznap unja meg az életét ezért a vonatok késtek 40 percet Ausztriában. Roppantul örültem neki főleg hogy Sopronba lekéstem a csatlakozásomat. De nagy nehezen hazaértem egy estét az otthoni bandával töltöttem. Másnap meglepiből hazaugrottam Tatabányára az otthoniakhoz. Örültem hogy láthattam mindenkit, köztük annak hogy édesanyám arcát láthattam, aki nagyon örült nekem hogy "tékozló fia" ha csak egy napra is de hazament :)

A következő nap szombat az esettanulmányi versenyre való utazás vagyis Pestre való utazás volt de előtte még Vértesszőlősre mentünk a projektünk ügyében egy találkozóra. Nos igen roppant sok km állt már mögöttem már akkor. A vonaton találkoztam egy másik barátommal aki szintén Ausztriában tanul csak épp az ország másik végében, Linzben. Megosztottuk egymással élményeinket ki, hogyan éli meg külföldi tanulmányait majd beértünk a hotelbe. Kezdetét vette az esettanulmányi verseny. Mikor találkoztunk a szervezőkkel üdvözöltük őket. Kifejezetten a szervező lányok örültek nekem mert előtte direkt nem borotválkoztam egy hétig mert az otthoni lányok szeretik a borostámat és poénból gondoltam nem borotválkozok :D Nos igen mikor puszit adtam nekik szegényeket jól összeszurkáltam amit láttam az arckifejezésükön is :D A délután folyamán megkaptuk az esettanulmányt és neki láttunk a kidolgozásnak. A hangulat fergeteges volt. Nagyon sokat poénkodtunk a verseny alatt és rengeteg baromságot találtunk ki. Az esettanulmányt adó cég a Prímagáz Kft. volt ezért marketing stratégiaként kitaláltuk a palackdobó versenyt is falunapokon. Kreativitásból nem volt hiány főleg mikor már egy két pohár bort is megittunk, hogy jobban fogjunk az agyunk :D

A 16 órás kidolgozási idő nagyon hosszú volt és igen fáradtak voltunk de végülis sikerült befejeznünk a feladatot. Másnap prezentáltuk, amely igen jól sikerült mivel bejutottunk az elődöntőkből a döntőbe. Itt azt kell tudni, hogy három csoportba sorsolták a csapatokat és minden csoportból az első jutott tovább. Mikor megtudtuk az eredmény nem tudtuk elhinni. Gyorsan mindenki ment próbálni az saját részét a prezentációból. Aztán a nagyzsűri előtt leprezentáltunk még egyszer. Próbáltak fogást találni rajtunk ahogy ez a zsűrihez illik de mi sem hagytuk magunkat. Az este folyamán a budapesti New York Palace-ban egy díszvacsora keretében tartották meg az eredményhirdetést ahol azzal szembesülhettünk, hogy sikerült iskolánk történetében a legjobb helyezést, az előkelő második helyet megszereznünk. Nagyon örültünk, így az este meg is ünnepeltük ezt a csodás eredményt. Másnap én visszamentem még Győrbe mivel a cuccaim egy részét ott hagytam. Erőm már nem volt hogy tovább menjek mert már nagyon untam a sok vonatozást és nagyon sok energiát emésztett fel az esettanulmányi verseny is ezért a koliba maradtam.

A visszaérkezésem utáni nap beültem a legkiválóbb órámra amit még továbbra is nagy becsben tartok bár nem tudom hogy fogom teljesíteni németül :D Az este pedig megkezdődött egy nagyon jó és izgalmas partysorozat amit kitűztünk magunknak célul, hogy vasárnapig mindennap partyzunk. Hogy mi volt ennek az oka? Hát csütörtökön meghirdettek egy bulit. Nos hát leszűrtem ott hogy az osztrákok nem tudnak bulizni. De mi megcsináltuk a sajátunkat. Aztán pénteken néhány otthoni barát érkezett és megnéztünk egy szórakozóhelyet amely szintén jól sikeredett. A következő nap egy Incomingnak volt a születésnapja.A legvégén pedig egy spanyol zenésznek ahova meg voltunk hívva. Így sikerült a négy napot nagyon szépen befejezni akár egy otthoni Sze napokat de kicsit jobban :D 

Napközbe az otthoni projektjeimmel kellett foglalkoznom így egész napos skype beszélgetések és excel tábla szerkesztések töltötték ki a napomat. Most így egyenlőre ennyi megpróbáltam nagyjából összefoglalni az elmúlt 2 hetet amióta nem jelentkeztem.Jó olvasást.

A bejegyzés trackback címe:

https://lifeineisenstadt.blog.hu/api/trackback/id/tr455128780

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása