Nos hát nem unatkozok és megpróbálok mindenről beszámolni, hogy akit érdekel értesüljön róla, hogy mit csinálok. A mai nap nem indult zökkenőmentesen:) Reggel 9:30-ra kellett menni az egyetemre. Igen az egyetemistákba rögtön vetődik fel a kérdőjel: "Mennyire???? Hát én akkor még nagyban durmogok...". Nos hát igen 9:30-ra mentem. A szerencse az hogy az egyetem sétában mérve 30mp-re van vagyis rögtön a szembelévő épület csak egy utca választ el.

A lényeg, hogy idejében felkeltem még be is értem volna ha mindenki úgy akarja, de kedves voltam és megvártam a szobatársamat is. Nos hát az 5perc késésünkbe belefért az is, hogy még nem ismertük ki magunkat az egyetemen és kicsit bolyongtunk pedig tegnap körbe vezettek de ez egy kész labirintus. A reggel egy hosszú másfél órás németórával kezdődött. Igen németóra Ausztriában. És nem ez valóban németóra itt nincs olyan opció mint a középiskolába, hogy ha valamit nem értesz a tanár egyszer csak elmondja magyarul, hogy mit is akarsz mivel itt a tanár maga is osztrák:) Egy két játékos feladattal indítottunk ami még jó is volt. Ilyen csapatépítő jellegű feladatok voltak. Az a jó hogy egyre jobban és gyorsabban fejlődik a németem jönnek vissza rég elfelejtett szavak. Az értéssel már semmi problémám nincs viszont a beszéddel már annál inkább. Eltelt a másfél óra aztán szünet majd haza vmi gyors kaja (egy szelet kenyér) aztán vissza újabb másfél óra német.

Utána volt egy kis időm a következő foglalkozásig viszont holnap Ceepus ügyintézés is lesz ezért sürgősen be kellett rohannom a városba ami kb 30percre van, hogy a Raiffeisen bankban diákszámlát nyissak az ösztöndíjamhoz. Nos a probléma ott kezdődött, hogy már reggel óta vihar tombolt. Én egy szál sportcipőbe és farmerbe mivel időm nem volt átöltözni elrohantam. De az idő nem kegyelmezett. 80-90km-s széllel vízszintesen szakadó hó nem könnyítette meg a dolgom. Útközben gondoltam elintézem a Vorteilskarte-t (50%-l tudok a vonaton utazni vele Ausztriában) de hát a másik pénztárcámba hagytam az igazolványképet így ez ugrott.Néhány helyen a térdig érő hó és a szemembe örömmel beleszálló hódarabkák eléggé lassítottak. De nagy nehezen megtaláltam a bankot be is mentem és előadtam a mondatot amit már félúton kitaláltam, hogyan is kéne mondani németül.

De itt kezdődött egy másik történet:) A jó magyar állampolgár bemegy egy bankba és mit keres azonnal?Na mit? Hát persze, hogy a sorszámhúzógépet. De itt kérem szépen szó sincs ilyenről. Négy-öt ügyintéző várja, hogy mit szeretnél és azonnal kiszolgálnak. Nos hát ők nagyban köszöngettek nekem, hogy "Grüß Gott!" de hát én még mindig azt a gépet kerestem. Aztán rájuk néztem és előadtam végre a szép német begyakorolt mondatot."Ich möchte eine Konto öffnen" (Szeretnék egy számlát nyitni). Erre ők elmosolyodtak és az érthetetlen burgenlandi akcentusukkal mintha Chewbacca-t hallottam volna a Star Wars-ból mondtak valamit. Én erre értetlenül megint elismételtem, hogy mit akarok. Erre ők meghökkenve elmondták ugyanazt végre kicsit lassabban. Itt sikerült kitalálnom, hogy számla formájára gondolnak (lakossági,folyó...) Erre válaszként annyit mondtam Studenten Konto. Nos erre megint jött valami válasz amit nem tudom mi volt de talán arra vonatkozott, hogy mióta vagyok vagy leszek Ausztriában. Hát érdekes társalgás volt ez mondtam hogy fél év erre elment az egyik mondták hogy foglaljak helyett mindjárt visszajön. Oké vissza is jött de én mondtam ha lehet akkor angolra váltanék. Elmagyaráztam kivagyok honnan jöttem és a többi. Aztán neki is láttunk de mikor néha németül válaszoltam a kérdésre udvariasságból akkor az ügyintéző felbuzdulva németül válaszolt de valami nagyon érthetetlen módon. Értésére adtam, hogy értem a németet de ez a burgenlandi akcentus nagyon nehéz nekem. Erre ő helyeselt és megpróbált szebben beszélni. Néhány szöszmötölés és írd le a papírra az e-mail címed meg a többit mert az egyszerűbb kész lett a számlám és 1hét múlva már egy osztrák bankkártya tulajdonosa is leszek. A vicces megint azt volt mikor mondtam neki, hogy magyar telefonszámom van ezért ne hívjanak azon még megkérdezte hogy elér e mondom inkább küldj e-mailt mert mindkettőnk jobban jár :D

Ezután alig maradt időm, hogy visszaérjek a nagy hóviharba kisebb késéssel sikerült is. Majd a suli végeztével én kitaláltam, hogy megnézem merre is van az interspar a közelben. Csatlakoztak páran hozzám de a vége az lett, hogy mint egy északi sarki túra résztvevőit látnák az autósok libasorban egymás mögött arcunkban sál sapka kapucni minden ami lehetséges.El jutottunk nagy nehezen aztán hüledeztünk az árakon. Pl.: Kenyér 3euró 1kg vagy csirkemell 9,99 euró/kg. Igen tessék gyorsan átváltani fejben. Hát nekem sikerült a bevásárlást kb 7euróból kihozni amiben azért volt egy két dolog de alul van a megszokottól. 

Miután hazaértem kisebb gépezés után lementem kipróbálni a szaunát. Itt se volt minden zökkenőmentes mert megint a német házmester kezdett nekem magyarázni. Én meg próbáltam neki válaszolni mire végre kedvesen azt mondta, hogy bekapcsolja a szaunát nekem. A probléma az volt hogy csak én mentem le egyedül és ezért épp kikapcsolta aznap de hát azért sikerült kicsit frissítenem magam a nagy hóviharos nap után. Holnap megyek haza Opevre így nem leszek netnél ezért majd a következő bejegyzés várhatóan vasárnap vagy hétfő.

Kicsit részletesen leírtam a mai napot.Tessék beosztani előre:P

A bejegyzés trackback címe:

https://lifeineisenstadt.blog.hu/api/trackback/id/tr555079346

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

potha 2013.02.13. 22:43:03

Jók a sztorik, kajak mindig elképzellek, ahogy kínlódsz :D

Bán Györgyi Krisztina 2013.02.14. 18:54:26

Jól van látom haladsz a némettel:)
Ügyes vagy!!!! Azért a hóviharokat megnéztem volna ahogy meneteltek:)
Legalább egy kis kalandtúrán is részt veszel:)
süti beállítások módosítása