Első napok!

2013.02.12. 19:52

Nos hát hol is kezdjem. Mivel nem volt internetem így sajna nem tudtam a hétvége folyamán frissíteni a blogot, hogy lehessen tudni mi történt velem. Megpróbálom a kiköltözés pillanatától pár képpel illusztrálva elmondani mi történt.

Először is ugye az utolsó bejegyzésem csütörtök hajnalban volt. Pénteken felkeltem és neki láttam a pakolásnak. Ez eltartott egy darabig. Attól aggódtam leginkább, hogy ott hagyok valamit Győrbe de ez eddig még nem derült ki, úgyhogy örülhetek. A jó hír az volt, hogy a sofőrünk Szemi mint kiderült elvisz minket A Trabanttal Sopronig ahol átpakolunk az anyukája kocsijába és onnan mehetünk tovább Eisenstadtba.

SAM_0009.JPG

Amit még kihagytam eddig, hogy még indulásunk előtt elmentünk egy győri kínai étterembe ahol 2000Ft-ért annyit ehetünk amennyit csak tudtunk. Hát mi ezt ki is használtuk. Nos hát egyesek még többet is ettek a kelleténél :D Egy képpel csak azt mutatnám, hogy pl. a Gabesz aki a csapatunk azon tagja volt, aki még nem gondolta volna reggel, hogy ő este már Eisenstadtban fog bulizni, hasa eléggé megnőtt a 5-6 adag kaja után. Soha nem fogjuk elfelejteni a kókusz pudingokat sem amiből annyit akartunk enni, hogy nem fért el a kezünkbe hogy elhozzuk. A kaja már csak a csomagok bepakolása várt ránk és az indulás. A bepakolás egy kisebb logisztikai kihívást jelentett. Vicces volt úgy végig menni Győr utcáin hogy dugig volt a Trabant és mindenki azt nézte, hogy mit csinál 4 fiatal egy telepakolt Trabantban ahol még mozdulni sem tudnak.

SAM_0027.JPG

Még aznap sikerült megismerkedni két Incominggal ( külföldi cserediákkal), akikekkel elég jóba lettem és legalább volt már egy közös élményünk. Másnap elkísértem a többieket a vasútállomásra ahol némi kis szenvedés után sikerült megvennünk a jegyeket mert ugye hétvégén nem volt pénztár csak egy automata amiből jegyet lehetett venni.

A szombat este egy nagy ismerkedős buliba torkollott. Majdnem minden Incoming megérkezett köztünk a szobatársam egy horvát srác Vedran is. Elég jól éreztük magunkat mindenki hozott mindenféle alkoholt az ő országából. Sokat beszélgettünk arról hogy kinél hogyan mennek a dolgok. A legjobb mégis az volt, hogy mindenkit egy másik magyar lánnyal elkezdtünk tanítani magyarul. Mikor megtanulták magyarul az koccintáshoz szükséges "egészségedre" kifejezést onnantól nem volt megállás. Másnap már jött is egy poszt a facebookon, hogy "Jobban tudok már magyarul mint németül" az egyik incomingtól. Sokat poénkodtunk és nevettünk. Nekem például az tetszett nagyon, hogy a francia csaj érdekesen mondja az "r" betűt. :D Ezért egész este nyelvtörőt mondattam vele. (Répa, retek mogyoró...)

SAM_0053.JPG

A vasárnap szépen lassan eltelt. Én például megpróbáltam tanulni egy kis excelt meg filmet néztem. Nem csak én szenvedtem attól a problémától hogy nincsen internetem ezért feltaláltuk magunkat. 
A hétfő reggel már jobban indult. Egy csomó papírmunkát el kellett intéznie mindenkinek ahhoz hogy internetet kaphasson. Egy lappal amit az officeba kaptunk el kellett mennünk a városközpontba a Rathausba ahol 3hónapra kapunk egy igazolást hogy Ausztriában tartózkodunk. Nos igen ám de az ügyintéző ugye csak németül beszélt ezért érdekes volt a kommunikálás főleg, hogy a kiváló burgenlandi akcentusával olyan gyönyörűen mondta a szavakat, hogy nem értettem még azt se hogy hányas szobába kell vinnem a papírt. A probléma ahogy látszik megoldódott internetem lett hála. Este találkoztunk a tanárokkal akik elmondtak pár dolgot és egy halom papírral láttak el minket és bemutatták az egyetemet. Meg persze megkóstoltuk a jó burgenlandi borokat. Az este további részét internetezéssel és bandázással töltöttem. Úgy érzem, hogy a nyelvtudásom mint angol és mind német felén sokat fejlődött és fog is még.

SAM_0075.JPGSAM_0078.JPG

A mai nap jöttek először hozzánk a Putzfrauk. Mindent gyönyörű szépen kitakarítottak lemostak. Délután elmentünk állítólagos városnézésre de mivel nagyon sok hó esett ezért rövidebb városnézésbe fogtunk. Megnéztük az Eszterházy kastélyt meg egy két templomot persze német idegen vezetéssel. Mondanom se kell nagyon örültem neki...:) Később egy vacsorával kedveskedtek nekünk ami nagyon finom volt és ismét előkerültek a burgenlandi borok.A holnapi nap egész nap a német órákról fog szólni úgyhogy mondanom se kell, hogy annyira nem várom :D De hát ez is szükséges hogy jó német tudásom legyen.


Kb ennyi összefoglalva az elmúlt pár nap remélem semmit nem hagytam ki és nem sikerült túl hosszúra.

A bejegyzés trackback címe:

https://lifeineisenstadt.blog.hu/api/trackback/id/tr165077101

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bán Györgyi Krisztina 2013.02.12. 20:55:36

Szia,
hát nagyon örülök, hogy ilyen jól telnek napjaid. Vihettél volna magaddal ki sok sok kaját és akkor nem lenne gond:)
Én tudom, hogy akár kézzel lábbal megértetted magadat csak hogy legyen interneted!!!Szuper jók a képek amikkel illusztrálsz:) Öröm látni, hogy sok sok élménnyel vagy gazdagabb. Majd áprilisban kimegyünk hozzád és a város nézést te vezényeled -természetesen magyarul:) Kitartást és ügyes légy!!!!Puszi
süti beállítások módosítása